Czym jest strona typu one-page?
Większość stron internetowych składa się z kilku podstron, np. oferta, kontakt, usługi, galeria itp. Rozwiązanie takie sprawdza się w przypadku większości witryn internetowych, ale nie we wszystkich.
Są sytuacje, w których strona typu “one page” jest lepszym rozwiązaniem. Strona one page – jak sama nazwa wskazuje – jest to strona, która składa się wyłącznie z jednej, długiej strony głównej. Wszystkie informacje, zamiast na klasycznych podstronach, umieszczone są na kolejnych sekcjach. Oczywiście taka strona posiada również klasyczne menu, a kliknięcie na linku powoduje przewinięcie się strony do odpowiedniej sekcji.
Poruszanie się po takiej stronie na urządzeniach mobilnych jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne. W celu zapoznania się z całą stroną wystarczy przewijać góra/dół. W przypadku standardowych stron nigdy nie ma się pewności, że potencjalny klient będzie przeglądał podstrony we właściwej ( zaplanowanej ) kolejności. W przypadku stron one page nie ma tego problemu. Wystarczy ułożyć sekcje w odpowiedniej kolejności.
Strona typu one-page sprawdzi się dobrze gdy ilość informacji na stronie nie jest zbyt duża. Dobrze sprawdzi się w przypadku stron typu portfolio lub jako Landing Page. Nie sprawdzi się jednak w przypadku sklepów internetowych, katalogów produktów online lub bardzo rozbudowanych stron z dużą ilością treści.